«Powrót

Kujawsko-pomorska KAS oczami klientów

Kujawsko-pomorska KAS oczami klientów

Kujawsko-pomorska KAS oczami klientów

Na zdjęciu człowiek trzymający telefon. Z ekranu wyłaniają się buźki oznaczające poziom satysfakcji. Zaznaczona buźka zadowolona.
  • Krajowa Administracja Skarbowa w ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" od kwietnia tego roku prowadzi systematyczny pomiar satysfakcji i doświadczeń klientów urzędów skarbowych na terenie całego kraju.
  • Internetowe badania ankietowe przeznaczone są dla osób, które korzystają z elektronicznej usługi umawiania wizyty w urzędach skarbowych.

Głównym celem badań jest stały pomiar satysfakcji klientów oraz identyfikacja mocnych stron oraz obszarów wymagających poprawy. W ramach badania mierzony jest m.in. poziom satysfakcji z wizyty w urzędzie, chęć zarekomendowania danego urzędnika innym osobom oraz łatwość załatwienia sprawy na miejscu. Ankietowani oceniają również skuteczność, czyli możliwość załatwienia sprawy podczas jednej wizyty, a także kompetencje i komunikatywność pracowników.

W przeprowadzonych dotychczas badaniach satysfakcji z obsługi w urzędach skarbowych województwa kujawsko-pomorskiego, Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy osiągnęła satysfakcję na poziomie 82% zadowolonych klientów.

Wyniki badań ankietowych wskazują, że ponad 8 na 10 klientów poleciłoby innym osobom obsługę przez pracownika, który ich obsługiwał. Dla jednostek kujawsko-pomorskiej KAS poziom rekomendacji został oceniony na 84%, a skuteczność pierwszego kontaktu wyniosła 78%. Dla 75% ankietowanych załatwienie sprawy w urzędzie było łatwe, a 90% podatników wskazało, że wizyta w urzędzie wywołała u nich pozytywne emocje. Pracownicy jednostek kujawsko-pomorskiej KAS oceniani są przez klientów bardzo dobrze – wyżej, niż średnia krajowa.

Ankiety satysfakcji zawierają również dwa pytania otwarte, w których klienci mogą nam przekazać dodatkowe komentarze i sugestie dotyczące wizyty w urzędzie skarbowym. Każdy z wpisów jest dla nas cenny -  dzięki temu mamy szansę na lepsze zrozumienie potrzeb i  problemów naszych klientów.