„Poprawa efektywności energetycznej budynku II Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy przy ul. Wojska Polskiego 20B”

    „Poprawa efektywności energetycznej budynku II Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy przy ul. Wojska Polskiego 20B”

    „Poprawa efektywności energetycznej budynku II Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy przy ul. Wojska Polskiego 20B”

    Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy informuje o przystąpieniu do Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, Priorytet FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności, Działanie FENX.01.01. Efektywność energetyczna.

    W ramach konkursu nr FENX.01.01-IW.01-004/24 (link: FENX.01.01-IW.01-004/24 ) dla działania FENX.01.01 Efektywność energetyczna priorytet FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy realizuje projekt pn. „Poprawa efektywności energetycznej budynku II Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy przy ul. Wojska Polskiego 20B".

    hasztagi: #FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie

    Cel projektu:

    Celem głównym niniejszego projektu jest zwiększenie efektywności energetycznej budynku użyteczności publicznej, jakim jest Drugiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy. Wynikają z niego następujące cele szczegółowe:

    1. Obniżenie kosztów eksploatacji budynku.
    2. Racjonalizacja gospodarki zasobami naturalnymi poprzez zmniejszenie zużycia energii elektrycznej i cieplnej.
    3. Obniżenie emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.
    4. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w budynku Urzędu
    5. Zwiększenie świadomości ekologicznej wśród użytkowników budynku.

    Termomodernizacja budynku przyczyni się do ograniczenia strat ciepła poprzez zwiększenie izolacyjności przegród budowlanych, zmniejszenia zapotrzebowania na energię cieplną i elektryczną,
    a tym samym do ograniczenia emisji szkodliwych gazów i pyłów do atmosfery, co będzie miało pozytywny wpływ na stan środowiska naturalnego. Realizacja projektu wpłynie również na zmniejszenie kosztów utrzymania obiektu. W związku z powyższym zdefiniowano cele ogólne projektu, którymi są:

    -       podniesienie standardu oraz komfortu cieplnego osób korzystających z budynku,

    -       zmniejszenie uciążliwości związanej z negatywnym oddziaływaniem na środowisko.

    Przedstawione powyżej cele dotyczące realizacji projektu wynikają z zidentyfikowanych problemów, tj.:

    -       niskiej efektywności energetycznej budynku, dużego zużycia energii,

    -       wysokich kosztów ogrzewania budynku, dużych strat ciepła.

    Główne elementy projektu w zakresie robót budowlanych to:

    -       termomodernizacji - docieplenie ścian, częściowe docieplenie stropów;

    -       wymiana oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego;

    -       wymiana zewnętrznej stolarki drzwiowej;

    -       wymiana instalacji: centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej, wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła oraz montażem pompy ciepła;

    -       montaż instalacji PV wraz z magazynem energii z dostosowaniem instalacji elektrycznej;

    -       oznakowanie na zewnątrz i wewnątrz budynku dla osób ze szczególnymi potrzebami;

    -       zagospodarowanie wody opadowej z wykorzystaniem nowopowstałych zbiorników na deszczówkę;

    -       zagospodarowanie terenu oraz otoczenia budynku;

    -       montaż kompleksowego systemu sygnalizacji pożaru;

    -       montaż urządzeń służących cyfryzacji budynku;

    -       modernizacja pomieszczeń pionu węzła sanitarnego oraz socjalnego z częściowym dostosowaniem dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

    Realizując powyższe cele planowane jest osiągnięcie następujących rezultatów Projektu:

    Wskaźniki produktu:

    Lp.

    Nazwa wskaźnika

    Jednostka miary

    Wartość docelowa

    -1-

    -2-

    -3-

    -4-

    1.

    Liczba zmodernizowanych energetycznie budynków

    szt.

    1

    2.

    Liczba zmodernizowanych indywidualnych źródeł ciepła

    szt.

    1

    3.

    Budynki publiczne o udoskonalonej charakterystyce energetyczne

    m2

    3 691,8

    4.

    Dodatkowa zdolność wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł OZE

    MW

    0,05

    5.

    Dodatkowa zdolność wytwarzania energii cieplnej ze źródeł OZE

    MW

    0,04

    6.

    Pojemność magazynów

    energii elektrycznej

    MWh

    0,08

    Wskaźniki rezultatu:

    Lp.

    Nazwa wskaźnika

    Jednostka miary

    Wartość bazowa

    Wartość docelowa

    -1-

    -2-

    -3-

    -4-

    -5-

    1.

    Roczne zużycie energii pierwotnej w: budynkach

    publicznych

    MWh/rok

    864,0479

    195,3974

    2.

    Szacowana emisja

    gazów cieplarnianych

    tona ekwiwalentu

    CO2/rok

    333,1

    70,1

    3.

    Ilość zaoszczędzonej

    energii elektrycznej

    MWh/rok

    0,0

    30,5

    4.

    Ilość zaoszczędzonej

    energii cieplnej

    MWh/rok

    0,0

    667,9

    5.

    Zmniejszenie zużycia energii końcowej w wyniku realizacji projektu

    GJ/rok

    0,0

    2 514

     

    Grupa docelowa:

    Projekt termomodernizacji budynku Drugiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy może mieć wpływ na szeroki zakres odbiorców, obejmujący zarówno osoby korzystające z budynku, jak i osoby niekorzystające z niego bezpośrednio. Poniżej przedstawiono charakterystykę głównych grup docelowych:

    -       Pracownicy Urzędu Skarbowego:

    Komfort termiczny: Termomodernizacja budynku znacząco poprawi komfort termiczny dla pracowników urzędu, zapewniając im bardziej komfortowe warunki pracy w ciągu całego roku.

    Zdrowie i samopoczucie: Poprawa izolacji termicznej i wentylacji przyczyni się do lepszej jakości powietrza w pomieszczeniach, co będzie mieć pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie pracowników.

    Oszczędność energii: Termomodernizacja będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia zużycia energii w budynku, co pozwoli obniżyć koszty eksploatacyjne i przyczyni się do ochrony środowiska.

    -       Osoby korzystające z usług Urzędu Skarbowego:

    Komfort i wygoda: Termomodernizacja poprawi komfort i wygodę dla osób odwiedzających Urząd Skarbowy, zapewniając im przyjemniejsze i bardziej komfortowe warunki oczekiwania i obsługi.

    Dostępność: inwestycja będzie obejmować ulepszenia w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, co ułatwi im korzystanie z usług Urzędu Skarbowego.

    Postrzeganie urzędu: Termomodernizacja poprawi wizerunek Urzędu Skarbowego jako instytucji nowoczesnej i odpowiedzialnej społecznie.

    -       Społeczność lokalna:

    Estetyka: inwestycja poprawi wygląd budynku Urzędu Skarbowego, co będzie mieć pozytywny wpływ na estetykę otoczenia i wizerunek całej społeczności.

    Ochrona środowiska: Termomodernizacja przyczyni się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczenia powietrza, co będzie mieć pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zdrowie mieszkańców.

    Lokalne firmy: Realizacja projektu termomodernizacji może generować lokalne miejsca pracy i wspierać lokalne firmy budowlane.

    -       Władze lokalne:

    Oszczędność energii: Termomodernizacja przyczyni się do zmniejszenia zużycia energii w budynku, co będzie mieć pozytywny wpływ na ogólne zużycie energii w mieście i pomoże osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju.

    Ochrona środowiska: Termomodernizacja przyczyni się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczenia powietrza, co będzie mieć pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zdrowie mieszkańców.

    Poprawa wizerunku: Realizacja projektu termomodernizacji budynku Urzędu Skarbowego  poprawi wizerunek władz lokalnych jako instytucji dbających o środowisko naturalne i komfort życia mieszkańców.

    Wartość całkowita projektu: 7 619 986,53 zł

    Maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych wynosi 7 274 986,53 zł

    Wkład Funduszy Europejskich jako dofinansowanie projektu z budżetu środków europejskich ma wynieść 85 % wydatków kwalifikowalnych: 6 183 738,54 zł

    Termin realizacji projektu: 31.12.2027 rok

    Zgłaszanie nieprawidłowości:

    Informujemy o funkcjonowaniu formularza oraz adresu e-mail pozwalających na poinformowanie o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości w projektach współfinansowanych ze środków programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

    Narzędzia te zostały przygotowane przez Instytucję Zarządzającą – by umożliwić zgłaszanie podejrzenia nieprawidłowości dotyczących projektów finansowanych ze środków FEnIKS 2021-2027.

    By zgłosić nieprawidłowość można skorzystać w szczególności z:

    -       formularza (link: zgłaszanie nieprawidłowości lub nadużyć )

    -       adresu e-mail: naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl lub rownosc.feniks@mfipr.gov.pl

    Zgłaszanie nieprawidłowości związanych z zasadami równości oraz zapisami Karty Praw Podstawowych (KPP) i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych (KPON):

    Informujemy o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z KPP lub KPON. Sygnały, zgłoszenia, skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Projektu w tym zakresie można przekazywać za pomocą następujących form:

    -       poczty tradycyjnej – w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Współna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Klimatu i Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa lub  Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ul. Konstruktorska 3a 02-673 Warszawa,

    -       skrzynki nadawczej e-PUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Klimatu i Środowiska lub  Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.) - /rm5eox834i/SkrytkaESP,

    -       formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,

    -       mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: rownosc.feniks@mfipr.gov.pl lub naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl,

    -       doręczenia osobistego do kancelarii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub kancelarii Ministerstwa Klimatu i Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa lub kancelarii Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa.

     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 05.12.2025 Data publikacji: 08.12.2025 08:39 Data ostatniej modyfikacji: 12.12.2025 12:29
    Autor: Katarzyna Orlikowska-Maliszewska Osoba publikująca: Katarzyna Orlikowska-Maliszewska Osoba modyfikująca: Beata Kręciszewska
    Rejestr zmian

    Informacja o finansowaniu zadań w ramach Programu Wieloletniego „Modernizacja Krajowej Administracji Skarbowej w latach 2023–2025”, ustanowionego Uchwałą Nr 2/2023 Rady Ministrów z dnia 03 stycznia 2023 r.

    Informacja o finansowaniu zadań w ramach Programu Wieloletniego „Modernizacja Krajowej Administracji Skarbowej w latach 2023–2025”, ustanowionego Uchwałą Nr 2/2023 Rady Ministrów z dnia 03 stycznia 2023 r.

    Informacja o finansowaniu zadań w ramach Programu Wieloletniego „Modernizacja Krajowej Administracji Skarbowej w latach 2023–2025”, ustanowionego Uchwałą Nr 2/2023 Rady Ministrów z dnia 03 stycznia 2023 r.

    Pliki do pobrania

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 28.07.2025 Data publikacji: 28.07.2025 12:55 Data ostatniej modyfikacji: 28.07.2025 12:55
    Autor: Beata Kręciszewska Osoba publikująca: Beata Kręciszewska Osoba modyfikująca: Beata Kręciszewska
    Rejestr zmian

    Fundusz Bezpieczeństwa Wewnętrznego

    Fundusz Bezpieczeństwa Wewnętrznego

    Fundusz Bezpieczeństwa Wewnętrznego

     

    Bezpieczeństwo i ochrona Wspólnoty, zachowanie zachodniego poziomu bezpieczeństwa i zachowanie wartości europejskich, jest jednym z priorytetów organów ścigania w Polsce i Państwach Członkowskich. W obecnej sytuacji geopolitycznej, Polska jako kraj frontowy stoi przed szczególnymi wyzwaniami w zakresie przeciwdziałania przestępczości, której źródłem są nieprzyjazne UE kraje i organizacje. Krajowa Administracja Skarbowa wykorzystuje w tym celu środki własne w ramach Programu Modernizacji oraz uczestniczy w Programach UE finansujących działania związane ze zwalczaniem przestępczości, ochroną granic i rozwojem potencjału. Jedną z cenniejszych inicjatyw jest wsparcie w postaci Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego. W obecnej perspektywie finansowej na lata 2022-2027 KAS złożyła trzy projekty (w tym dwa we współpracy ze Strażą Graniczną) i otrzymała rekomendację do ich dofinansowania:

    • Wzmocnienie kompetencji KAS oraz SG w obszarze analizy kryminalnej w procesie rozpoznawania, zwalczania i zapobiegania przestępczości

    MF KAS złożyło wniosek o dofinasowanie projektu dot. Szkolenia dla kadr KAS oraz SG z zakresu analizy kryminalnej pn."Wzmocnienie kompetencji KAS oraz SG w obszarze analizy kryminalnej w procesie rozpoznawania, zwalczania i zapobiegania przestępczości" realizowanego ze środków Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

    Projekt składa się z trzech powiązanych ze sobą działań szkoleniowych z zakresu analizy kryminalnej, przygotowanych na potrzeby funkcjonariuszy KAS oraz SG, odpowiedzialnych za realizowanie zadań związanych z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości, w tym handlu narkotykami, ich prekursorami, broni i amunicji. Przeprowadzenie tych szkoleń ma na celu zapewnienie kadrze analitycznej KAS oraz Straży Granicznej niezbędnych narzędzi w zakresie wykorzystania metod analizy kryminalnej jako efektywnej metody identyfikacji grup przestępczych, ich struktur organizacyjnych i źródeł finansowania. Efektem realizacji projektu będzie podniesienie poziomu kwalifikacji personelu poprzez zwiększenie skuteczności w zapobieganiu i zwalczaniu przestępczości oraz innych zagrożeń dla bezpieczeństwa państwa oraz UE a także pozwoli na rozwinięcie zdolności analitycznych poprzez opracowanie i wdrożenie nowoczesnych metod i technik analitycznych. Grupa docelowa, do której są skierowane szkolenia w ramach przedmiotowego projektu nabędzie umiejętności zawodowe, które pozwolą wykonywać pracę w sposób efektywny, skuteczny i bezpieczny, oraz odniesie pozytywny skutek społeczny dzięki zwiększeniu zdolności przeciwdziałania i zwalczania zjawisk kryminalnych.

    Planuje się przeprowadzenie łącznie 31 szkoleń dla łącznej grupy 490 funkcjonariuszy Krajowej Administracji Skarbowej oraz Straży Granicznej.

    Projekt będzie realizowany w latach 2025 - 2027.

    Wartość projektu wynosi 1 315 148 PLN, czas trwania to 36 miesięcy począwszy od 1 stycznia 2025 roku.

    • Wzmocnienie zdolności operacyjnej kadr KAS w zakresie zapobiegania
      i zwalczania przestępczości

    Kolejny pozytywnie oceniony projekt pn. "Wzmocnienie zdolności operacyjnych kadr KAS w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości", który otrzymał dofinansowanie ze środków Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego dotyczy szkolenia dla kadr KAS z zakresu techniki i taktyki jazdy w warunkach specjalnych, taktyki i techniki interwencji fizycznej z wykorzystaniem broni palnej oraz z zakresu balistyki, rusznikarstwa oraz metod przerabiania replik broni w broń palną, w ramach projektu

    Projekt składa się z trzech, tematycznie powiązanych działań szkoleniowych przygotowanych dla funkcjonariuszy i pracowników KAS, odpowiedzialnych za realizowanie zadań z zapobiegania i zwalczania przestępczości, w tym handlu narkotykami, ich prekursorami, broni i amunicji. Przeprowadzenie tych szkoleń ma na celu zapewnienie funkcjonariuszom oraz pracownikom KAS odpowiednich kompetencji wiedzy i umiejętności, niezbędnych do skutecznego identyfikowania i zwalczania przestępczości oraz podejmowania działań prewencyjnych. Efektem realizacji projektu będzie podniesienie poziomu kwalifikacji poprzez zwiększenie skuteczności w zapobieganiu i zwalczaniu przestępczości oraz potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa państwa oraz UE (w tym handlu narkotykami, terroryzmu i handlu ludźmi). Grupa docelowa, do której są skierowane szkolenia w ramach przedmiotowego projektu nabędzie umiejętności zawodowe, które pozwolą wykonywać pracę w sposób efektywny, skuteczny i bezpieczny. Oczekiwany jest pozytywny skutek społeczny dzięki zwiększeniu zdolności przeciwdziałania i zwalczania zjawiskom kryminalnym. Wartością dodaną, będzie poprawa biernego i czynnego bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz podczas czynności realizacyjnych z użyciem broni palnej.

    W projekcie planuje się przeprowadzenie łącznie około 26 szkoleń dla łącznej grupy 370 funkcjonariuszy i pracowników KAS.

    Projekt będzie realizowany w latach 2025 – 2027.

    Wartość projektu wynosi 1 670 000 PLN, czas trwania to 36 miesięcy począwszy od 1 stycznia 2025 roku.

    • Wzmocnienie kompetencji KAS i SG w obszarze informatyki śledczej dla skutecznego wykrywania, zwalczania i zapobiegania przestępczości zorganizowanej

    MF KAS uzyskało również pozytywną ocenę złożonego projektu dot. szkolenia dla kadr KAS oraz SG z zakresu informatyki śledczej pn. "Wzmocnienie kompetencji KAS oraz SG w obszarze informatyki śledczej dla skutecznego wykrywania, zwalczania i zapobiegania przestępczości zorganizowanej" realizowanego ze środków Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

    Projekt składa się z powiązanych ze sobą działań szkoleniowych z zakresu informatyki śledczej, przygotowanych na potrzeby funkcjonariuszy KAS oraz SG, odpowiedzialnych za realizowanie zadań związanych z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości, w tym handlu w tym handlu narkotykami, ich prekursorami, broni i amunicji.

    Przeprowadzenie tych szkoleń ma na celu zapewnienie kadrze analitycznej KAS oraz Straży Granicznej niezbędnych narzędzi oraz umiejętności w zakresie wykorzystania informatyki śledczej jako skutecznej metody identyfikacji powiązań poszczególnych grup przestępczych, ich struktur organizacyjnych i źródeł finansowania w oparciu o dane pozyskane między innymi z zatrzymanych urządzeń elektronicznych.

    Efektem realizacji projektu będzie podniesienie poziomu kwalifikacji personelu poprzez zwiększenie skuteczności w zapobieganiu i zwalczaniu przestępczości oraz innych zagrożeń dla bezpieczeństwa państwa oraz UE a także pozwoli na rozwinięcie zdolności umiejętnego wykorzystywania narzędzi informatycznych do skutecznego identyfikowania i zwalczania grup przestępczych i ich struktur.

    Uczestnicy szkoleń nabędą umiejętności zawodowe, które pozwolą im wykonywać pracę w sposób efektywny, skuteczny i bezpieczny, oraz odniesie pozytywny skutek społeczny dzięki zwiększeniu zdolności przeciwdziałania i zwalczania zjawisk kryminalnych.

    Planuje się przeprowadzenie łącznie 13 szkoleń dla grupy 84 funkcjonariuszy KAS oraz SG. Projekt będzie realizowany w latach 2025 - 2027.

    Wartość projektu wynosi 1 077 148 PLN, czas trwania to 36 miesięcy począwszy od 1 stycznia 2025 roku.

     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 19.05.2025 Data publikacji: 19.05.2025 09:52 Data ostatniej modyfikacji: 19.05.2025 09:52
    Autor: Beata Kręciszewska Osoba publikująca: Beata Kręciszewska Osoba modyfikująca: Beata Kręciszewska
    Rejestr zmian

    Poprawa efektywności energetycznej budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 50 #FunduszeUE

    Poprawa efektywności energetycznej budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 50 #FunduszeUE

    Poprawa efektywności energetycznej budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 50 #FunduszeUE

    Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy informuje o przystąpieniu do Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, Priorytet FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności, Działanie FENX.01.01. Efektywność energetyczna.

    W ramach konkursu nr FENX.01.01-IW.01-001/24 (link: FENX.01.01-IW.01-001/24 ) dla działania FENX.01.01 Efektywność energetyczna priorytet FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy realizuje projekt pn. „Poprawa efektywności energetycznej budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 50".

    Cel projektu:

    Celem głównym niniejszego projektu jest zwiększenie efektywności energetycznej budynku użyteczności publicznej, jakim jest Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy w Bydgoszczy. Wynikają z niego następujące cele szczegółowe:

    1. Obniżenie kosztów eksploatacji budynku.
    2. Racjonalizacja gospodarki zasobami naturalnymi poprzez zmniejszenie zużycia energii elektrycznej i cieplnej.
    3. Obniżenie emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.
    4. Zwiększenie wykorzystania energii odnawialnej w obiekcie Urzędu
    5. Zwiększenie świadomości ekologicznej wśród użytkowników budynku.

    Termomodernizacja budynku przyczyni się do ograniczenia strat ciepła poprzez zmniejszenia poboru energii cieplnej i elektrycznej, a tym samym do ograniczenia emisji szkodliwych gazów i pyłów do atmosfery, co będzie miało pozytywny wpływ na stan środowiska naturalnego. Realizacja projektu wpłynie również na zmniejszenie kosztów utrzymania obiektu. W związku z powyższym zdefiniowano cele ogólne projektu, którymi są:

    • podniesienie standardu oraz komfortu cieplnego osób korzystających z budynku,
    • zmniejszenie uciążliwości związanej z negatywnym oddziaływaniem na środowisko.

    Przedstawione powyżej cele dotyczące realizacji projektu wynikają z zidentyfikowanych problemów, tj:

    • niskiej efektywności energetycznej budynku,
    • dużego zużycia energii,
    • wysokich kosztów ogrzewania budynku,
    • dużych strat ciepła.

    Główne elementy projektu w zakresie robót budowlanych to:

    • naprawa tynków zgodnie z dokumentacją techniczną uzgodnioną z Konserwatorem zabytków,
    • docieplenie dachu, stropodachu wentylowanego, stropu pod nieogrzewanym poddaszem, ścian zew. piwnic (część nadziemna), ścian na poddaszu,
    • wymiana stolarki okiennej,
    • wymiana stolarki drzwiowej i bramy zewnętrznej,
    • doposażenie węzła cieplnego o moduł ciepła technologicznego,
    • wymiana instalacji c.o., montaż zaworów termostatycznych, regulacja hydrauliczna instalacji po termomodernizacji, wykonanie instalacji ciepła technologicznego,
    • montaż instalacji wentylacji mechanicznej z wykorzystaniem centrali wentylacyjnej nawiewowo-wyciągowej z odzyskiem ciepła,
    • wymiana oświetlenia na nowe ledowe,
    • montaż systemu BMS,
    • montaż 3 instalacji fotowoltaicznych,
    • montaż magazynu energii (bateria litowo-jonowa)wraz z niezbędnymi pracami towarzyszącymi i odtworzeniowymi oraz pracami dodatkowymi, niewynikającymi z audytu i które są niekwalifikowalne:
    • wymiana stolarki okiennej dachowej w pomieszczeniach na nieogrzewanym poddaszu,
    • przebudowa wyłazu dachowego z drabiną,
    • modernizacja schodów i podstaw kolumn przy wejściu głównym,
    • wymiana kostki brukowej z obrzeżami oraz wykonaniem podbudowy przed budynkiem,
    • modernizacja instalacji kanalizacyjnej i deszczowej przed budynkiem.
    • dostosowanie pomieszczenia sanitarnego na parterze dla osób ze szczególnymi potrzebami,
    • oznakowanie na zewnątrz i wewnątrz budynku dla osób ze szczególnymi potrzebami,
    • modernizację podjazdu przed budynkiem dla osób poruszających się na wózkach,
    • zagospodarowanie wody opadowej z wykorzystaniem nowopowstałych zbiorników na deszczówkę,
    • montaż dwóch stanowisk do ładowania samochodów elektrycznych z dostosowaniem instalacji elektrycznej,
    • szkolenia pracowników podnoszące świadomości użytkowników budynku względem planowanej oszczędności energii.

    Realizując powyższe cele planowane jest osiągnięcie następujących rezultatów Projektu:

    Wskaźniki produktu:

    Lp.

    Nazwa wskaźnika

    Jednostka miary

    Wartość docelowa

    -1-

    -2-

    -3-

    -4-

    1.

    Budynki publiczne o udoskonalonej charakterystyce

    energetycznej

    m2

    2 540

    2.

    Liczba zmodernizowanych energetycznie budynków

    szt.

    1

    3.

    Dodatkowa zdolność wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł OZE

    kWe

    28,7

    4.

    Pojemność magazynów

    energii elektrycznej

    MWh

    0,037

    Wskaźniki rezultatu:

    Lp.

    Nazwa wskaźnika

    Jednostka miary

    Wartość bazowa

    Wartość docelowa

    -1-

    -2-

    -3-

    -4-

    -5-

    1.

    Roczne zużycie energii pierwotnej w: budynkach

    publicznych

    MWh/rok

    375,7

    67,5

    2.

    Szacowana emisja

    gazów cieplarnianych

    tona ekwiwalentu

    CO2/rok

    147,3

    28,1

    3.

    Ilość zaoszczędzonej

    energii elektrycznej

    MWh/rok

    0,0

    17,9

    4.

    Ilość zaoszczędzonej

    energii cieplnej

    MWh/rok

    0,0

    261,0

    5.

    Zmniejszenie zużycia energii końcowej w wyniku realizacji projektu

    GJ/rok

    0,0

    1 004,1

     

    Grupa docelowa:

    Projekt termomodernizacji budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy może mieć wpływ na szeroki zakres odbiorców, obejmujący zarówno osoby korzystające z budynku, jak i osoby niekorzystające z niego bezpośrednio. Poniżej przedstawiono charakterystykę głównych grup docelowych:

    • Pracownicy urzędu skarbowego:

    Komfort termiczny: Termomodernizacja budynku znacząco poprawi komfort termiczny dla pracowników urzędu, zapewniając im bardziej komfortowe warunki pracy w ciągu całego roku.

    Zdrowie i samopoczucie: Poprawa izolacji termicznej i wentylacji przyczyni się do lepszej jakości powietrza w pomieszczeniach, co będzie mieć pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie pracowników.

    Oszczędność energii: Termomodernizacja będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia zużycia energii w budynku, co pozwoli obniżyć koszty eksploatacyjne i przyczyni się do ochrony środowiska.

    • Osoby korzystające z usług urzędu skarbowego:

    Komfort i wygoda: Termomodernizacja poprawi komfort i wygodę dla osób odwiedzających urząd skarbowy, zapewniając im przyjemniejsze i bardziej komfortowe warunki oczekiwania i obsługi.

    Dostępność: inwestycja będzie obejmować ulepszenia w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, co ułatwi im korzystanie z usług urzędu skarbowego.

    Postrzeganie urzędu: Termomodernizacja poprawi wizerunek urzędu skarbowego jako instytucji nowoczesnej i odpowiedzialnej społecznie.

    • Społeczność lokalna:

    Estetyka: inwestycja poprawi wygląd budynku urzędu skarbowego, co będzie mieć pozytywny wpływ na estetykę otoczenia i wizerunek całej społeczności.

    Ochrona środowiska: Termomodernizacja przyczyni się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczenia powietrza, co będzie mieć pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zdrowie mieszkańców.

    Lokalne firmy: Realizacja projektu termomodernizacji może generować lokalne miejsca pracy i wspierać lokalne firmy budowlane.

    • Władze lokalne:

    Oszczędność energii: Termomodernizacja przyczyni się do zmniejszenia zużycia energii w budynku, co będzie mieć pozytywny wpływ na ogólne zużycie energii w mieście i pomoże osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju.

    Ochrona środowiska: Termomodernizacja przyczyni się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczenia powietrza, co będzie mieć pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zdrowie mieszkańców.

    Poprawa wizerunku: Realizacja projektu termomodernizacji budynku urzędu skarbowego  poprawi wizerunek władz lokalnych jako instytucji dbających o środowisko naturalne i komfort życia mieszkańców.

     

    Wartość całkowita projektu: 7 774 124,62 zł

    Maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych wynosi 6 842 024,05 zł

    Wkład Funduszy Europejskich jako dofinansowanie projektu z budżetu środków europejskich ma wynieść 85 % wydatków kwalifikowalnych: 5 815 720,44 zł

    Termin realizacji projektu: 31.12.2027 r.

     

    Zgłaszanie nieprawidłowości:

    Informujemy o funkcjonowaniu formularza oraz adresu e-mail pozwalających na poinformowanie o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości w projektach współfinansowanych ze środków programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

    Narzędzia te zostały przygotowane przez Instytucję Zarządzającą – by umożliwić zgłaszanie podejrzenia nieprawidłowości dotyczących projektów finansowanych ze środków FEnIKS 2021-2027.

    By zgłosić nieprawidłowość można skorzystać w szczególności z:

    Zgłaszanie nieprawidłowości związanych z zasadami równości oraz zapisami Karty Praw Podstawowych (KPP) i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych (KPON):

    Informujemy o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z KPP lub KPON. Sygnały, zgłoszenia, skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Projektu w tym zakresie można przekazywać za pomocą następujących form:

    • poczty tradycyjnej – w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Klimatu i Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa lub Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ul. Konstruktorska 3a 02-673 Warszawa,
    • skrzynki nadawczej e-PUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Klimatu i Środowiska lub Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.)

    • formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,
    • mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: rownosc.feniks@mfipr.gov.pl lub naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl,
    • doręczenia osobistego do kancelarii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub kancelarii Ministerstwa Klimatu i Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa lub kancelarii Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa.

    18.07.2025 r. została podpisana umowa na wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie dla zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawa efektywności energetycznej budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 50"

    28.10.2025 r.  została podpisana umowa na pełnienie obowiązku Inspektora nadzoru inwestorskiego dla projektu „Poprawa efektywności energetycznej budynku Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 50".

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 10.03.2025 Data publikacji: 10.03.2025 13:42 Data ostatniej modyfikacji: 19.12.2025 12:44
    Autor: Katarzyna Orlikowska-Maliszewska Osoba publikująca: Katarzyna Orlikowska-Maliszewska Osoba modyfikująca: Beata Kręciszewska
    Rejestr zmian

    Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku Urzędu Skarbowego w Rypinie przy ul. Dojazdowej 10

    Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku Urzędu Skarbowego w Rypinie przy ul. Dojazdowej 10

    Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku Urzędu Skarbowego w Rypinie przy ul. Dojazdowej 10

    Banner przedstawia logo Funduszy Europejskich oraz flagi Polski i Unii Europejskiej

    Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy informuje o przystąpieniu do projektu Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko.

    1. W ramach konkursu nr  01.03.01-03-00-0137/17-00 (link otwiera nowe okno w innym serwisie) dla Działania 1.3 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach,  Poddziałania 1.3.1 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej w ramach Osi Priorytetowej I Zmniejszenie emisyjności gospodarki  Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020,  Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy realizuje projekt pn. „Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku Urzędu Skarbowego w Rypinie, ul. Dojazdowej 10
    2. Cel projektu: zwiększenie efektywności energetycznej budynku

    Planowane efekty:

    • zmniejszenie strat ciepła,
    • zmniejszenie zapotrzebowania budynku na energię końcową o 1 045,08 GJ/rok ,
    • wykorzystanie odnawialnych źródeł energii,
    • redukcja emisji dwutlenku węgla o 97,31 tony równoważnika CO2/rok,
    • zwiększenie efektywności energetycznej o 65,768 %.

    Zakres robót budowlanych obejmuje:

    • docieplenie ścian zewnętrznych wraz z wszelkimi niezbędnymi robotami towarzyszącymi,
    • docieplenie stropów wraz z wszelkimi niezbędnymi robotami towarzyszącymi,
    • wymianę stolarki okiennej wraz z wszelkimi niezbędnymi robotami towarzyszącymi,
    • wymianę stolarki drzwiowej wraz z wszelkimi niezbędnymi robotami towarzyszącymi,
    • wymianę instalacji c.o. wraz z wszelkimi niezbędnymi robotami towarzyszącymi,
    • wymianę źródeł światła na energooszczędne wraz z wszelkimi niezbędnymi robotami towarzyszącymi
    • wymiana opraw oświetleniowych wraz z wszelkimi niezbędnymi robotami towarzyszącymi,
    • montaż na dachu budynku paneli fotowoltaicznych wraz z wszelkimi niezbędnymi robotami towarzyszącymi;
    • montaż automatyki pogodowej wraz z wszelkimi niezbędnymi robotami towarzyszącymi;
    • montaż licznika energii zapewniający pomiar efektów modernizacji

    Wartość całkowita projektu: 1 213 049,76 zł
    Wkład Funduszy Europejskich jako dofinansowanie projektu z budżetu środków europejskich ma wynieść do 85 % wydatków kwalifikowalnych: 1 024 390,17 zł

    Termin realizacji projektu: 31.12.2021 r.

    Zgłaszanie nieprawidłowości

    Informujemy równocześnie, że Ministerstwo Rozwoju przygotowało narzędzie do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości dotyczących projektów finansowanych ze środków pochodzących z Programu Infrastruktura i Środowisko.

    Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Wszelkie informacje o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach można również zgłaszać wysyłając wiadomość na adres e-mail: naduzycia.POIS@mr.gov.pl (link otwiera okno edycji wiadomości w programie obsługującym pocztę elektroniczną).

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 24.06.2019 Data publikacji: 24.06.2019 10:44 Data ostatniej modyfikacji: 10.06.2021 12:23
    Autor: Edyta Muszyńska Osoba publikująca: Edyta Muszyńska Osoba modyfikująca: Marta Kozłowska
    Rejestr zmian