Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

    O zaświadczenie zawnioskuj elektronicznie w e-Urzędzie Skarbowym. Sprawdź, jakie to proste."   Zaświadczenia (podatki.gov.pl)

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują, w szczególności, przepisy:

    • ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 505);
    • ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1325);
    • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2020 r.  poz. 256);
    • ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r., poz. 870),
    • zarządzenia nr 37 Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2012 r. w sprawie postępowania w przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego decyzji, postanowienia lub innego aktu albo czynności z zakresu administracji publicznej oraz rejestrów prowadzonych w tych sprawach (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 44, z późn. zm.);
    • zarządzenia nr 3 Ministra Finansów z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie prowadzenia rejestrów oraz przekazywania informacji w sprawach sądowoadministracyjnych (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 7, z późn. zm.),
    • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46);
    • zarządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 marca 2017 r. w sprawie organizacji jednostek organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej oraz nadania im statutów (Dz. Urz. Min. Roz. i Fin. poz. 41, z późn. zm.);
    • regulaminu organizacyjnego Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Toruniu.

    Sprawy załatwiane są w formach i terminach przewidzianych we regulacjach właściwych dla konkretnej sprawy. W szczególności, zgodnie z art. 63 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej:

    1. Kontrola celno-skarbowa (z wyjątkiem kontroli wykonywanej na podstawie bezpośrednio stosowanych przepisów prawa Unii Europejskiej albo na podstawie ratyfikowanej umowy międzynarodowej), powinna być zakończona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej wszczęcia.
    2. O każdym przypadku niezakończenia tej kontroli we właściwym terminie zawiadamia się pisemnie kontrolowanego, podając przyczyny przedłużenia terminu zakończenia kontroli celno-skarbowej i wskazując nowy termin jej zakończenia.

    W przypadku przekształcenia kontroli celno-skarbowej w postępowanie podatkowe, mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy - Ordynacja podatkowa, w tym art. 139 § 1, 140 § 1 i  141 § 1. Zgodnie z tymi regulacjami, załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy obowiązany jest zawiadomić stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. Na niezałatwienie sprawy we właściwym terminie służy stronie ponaglenie.

    Uprawnienia do podpisywania pism wynikają z regulaminu organizacyjnego Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Toruniu oraz imiennych upoważnień wydanych przez Naczelnika Urzędu.
     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 14.07.2018 Data publikacji: 14.07.2018 18:58 Data ostatniej modyfikacji: 06.09.2023 13:57
    Autor: Joanna Wierzchowska Osoba publikująca: Mariusz Ziarnowski Osoba modyfikująca: Beata Kręciszewska
    Rejestr zmian