«Powrót

III Zastępca Naczelnika - Hanna Banach

III Zastępca Naczelnika - Hanna Banach

III Zastępca Naczelnika - Hanna Banach

Trzeci Zastępca Naczelnika jest upoważniony w szczególności do podejmowania
rozstrzygnięć, podpisywania pism i zajmowania stanowiska we wszystkich sprawach z zakresu bezpośrednio nadzorowanych komórek organizacyjnych, niezastrzeżonych w regulaminie Pierwszego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy lub w odrębnych przepisach do ostatecznej aprobaty Naczelnika Urzędu, a w szczególności:

  1. podpisywania decyzji w związku z prowadzonym postępowaniem podatkowym w zakresie podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych;
  2. podpisywania decyzji dotyczących zwrotu podatku od czynności cywilnoprawnych
    i stwierdzenia nadpłaty;
  3. podpisywania decyzji w sprawach ustalenia stawek karty podatkowej;
  4. podpisywania decyzji w związku z prowadzonym postępowaniem z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, podatku dochodowego od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług;
  5. podpisywania decyzji określających wysokość dochodu w myśl art. 21b Ordynacji podatkowej;
  6. podpisywania decyzji określających wysokość zaliczek na podatek dochodowy oraz wysokość nadpłaty i zwrotów;
  7. podpisywania decyzji w sprawie zwrotu nadpłaty w podatku od towarów i usług z tytułu importu towarów;
  8. podpisywania decyzji w sprawie wyrażenia zgody na zmniejszenie podatku należnego
    o podatek naliczony na podstawie art. 113 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług;
  9. podpisywania decyzji dotyczących odpowiedzialności podatkowej spadkobierców
    i odpowiedzialności podatkowej osób trzecich wymagających równoczesnego określenia zobowiązań podatkowych;
  10. podpisywania decyzji określających zobowiązanie podatkowe lub stwierdzających nadpłatę w podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu opodatkowania dochodów kapitałowych;
  11. podpisywania decyzji w sprawach ryczałtowego podatku od osób duchownych, zwolnienia z prowadzenia księgi przychodów i rozchodów, wymiaru zaliczek na podatek dochodowy z działów specjalnych produkcji rolnej;
  12. podpisywania decyzji dotyczącej odpowiedzialności płatników podatku dochodowego
    od osób fizycznych;
  13. podpisywania decyzji ustalających wysokość zobowiązania podatkowego w sprawach dotyczących przychodów nie znajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych (art. 20 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych);
  14. podpisywania decyzji umarzających postępowanie w związku z prowadzonym postępowaniem podatkowym dotyczącym przychodów nie znajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych (art. 20 ustawy
    o podatku dochodowym od osób fizycznych);
  15. podpisywania decyzji w sprawach zwrotu niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym;
  16. akceptowania rozliczeń zryczałtowanego podatku dochodowego ze sprzedaży nieruchomości lub praw majątkowych;
  17. podpisywania w zakresie zadań realizowanych poprzez nadzorowane komórki organizacyjne: postanowień, zaświadczeń, odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli, pism przekazujących odwołania i zażalenia, sprawozdań, analiz oraz materiałów informacyjnych, poleceń wyjazdów służbowych, korespondencji z innymi urzędami i organami;
  18. podpisywania decyzji uchylających lub zmieniających zaskarżone decyzje, jak również odmawiających uchylenia bądź zmiany, podpisywanie decyzji w sprawie wygaśnięcia decyzji w całości lub części, a także w sprawie umorzenia postępowania podatkowego, jak również postanowień o odmowie wszczęcia postępowania, postanowień o pozostawieniu podania bez rozpatrzenia;
  19. podpisywanie decyzji oraz postanowień w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie odroczenia terminów, przewidzianych w przepisach prawa podatkowego;
  20. podpisywania postanowień, w zakresie zadań realizowanych przez nadzorowane komórki organizacyjne, postanowień dotyczących:
    1. wszczęcia postępowania podatkowego,
    2. wznowienia postępowania podatkowego,
    3. zawieszenia postępowania podatkowego,
    4. kosztów postępowania podatkowego,
    5. usunięcia braków w podaniu,
    6. wyznaczenia nowego terminu zakończenia postępowania podatkowego,
    7. wyznaczenia stronie terminu do wypowiedzenia się w sprawie materiału dowodowego,
    8. pozostawienia podania bez rozpatrzenia,
  21. podpisywania pism kierowanych do innych urzędów o przeprowadzenie czynności w związku prowadzonym postępowaniem podatkowym lub czynnościami sprawdzającymi;
  22. podpisywania pism i postanowień wydawanych w toku prowadzonych czynności sprawdzających oraz postępowań podatkowych;
  23. orzekania w zakresie zgody na przekazanie środków zgromadzonych na rachunku VAT;
  24. podpisywania pism celem pozyskania informacji w zakresie zawieranych transakcji
    i rozmiarów prowadzonej działalności oraz innych okoliczności związanych ze zbieraniem materiału dowodowego w ramach realizowanych zadań przez nadzorowaną komórkę organizacyjną;
  25. podpisywania pism przekazujących informacje zgodnie z właściwością rzeczową do innych instytucji i organów;
  26. akceptowania zwrotów nadpłat z zeznań rocznych, nadpłat w podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym, wynikających ze skorygowanych deklaracji (zeznań );
  27. podpisywania aktów administracyjnych oraz pozostałej korespondencji w zakresie odpowiedzi na zapytania z instytucji i podmiotów zewnętrznych, za wyjątkiem kierowanych do: Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF).;
  28. sprawowania zastępstwa w czasie nieobecności Naczelnika Urzędu oraz Drugiego Zastępcy Naczelnika.
bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 13.07.2015 Data publikacji: 13.07.2015 14:04 Data ostatniej modyfikacji: 02.01.2023 07:18
Autor: Violetta Szczepankowska Osoba publikująca: Violetta Szczepankowska Osoba modyfikująca: Katarzyna Orlikowska-Maliszewska
Rejestr zmian