«Powrót

II Zastępca Naczelnika - Jolanta Młynarek

II Zastępca Naczelnika - Jolanta Młynarek

II Zastępca Naczelnika - Jolanta Młynarek

Drugi Zastępca Naczelnika jest upoważniony w szczególności do podejmowania rozstrzygnięć, podpisywania pism i zajmowania stanowiska we wszystkich sprawach z zakresu bezpośrednio nadzorowanych komórek organizacyjnych, niezastrzeżonych w regulaminie organizacyjnym Pierwszego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy lub w odrębnych przepisach do ostatecznej aprobaty Naczelnika Urzędu, a w szczególności:

  1. podpisywania decyzji oraz postanowień w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie udzielenia ulg w spłacie zobowiązań podatkowych oraz innych ulg w oparciu o przepisy ordynacji podatkowej i ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorstw;
    1. podpisywania decyzji w sprawie odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania podatkowe, o odpowiedzialności dotyczącej płatników podatku dochodowego
      od osób fizycznych oraz w sprawie zwolnienia płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych z obowiązku pobrania podatku;
    2. podpisywania decyzji w sprawie zabezpieczeń na poczet zobowiązań podatkowych;
    3. podpisywania postanowień w sprawie nadania decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności;
    4. podpisywania w imieniu wierzyciela zarządzeń zabezpieczeń;
    5. podpisywania postanowień i decyzji uchylających lub zmieniających zaskarżone decyzje i postanowienia oraz podpisywania decyzji w sprawie wygaśnięcia decyzji w całości lub części a także w sprawie umorzenia postępowania podatkowego oraz postanowień w sprawie odmowy wszczęcia postępowania podatkowego i w sprawie pozostawienia podania bez rozpatrzenia;
    6. podpisywania postanowień w zakresie wyznaczenia nowego terminu zakończenia prowadzonych przez nadzorowane komórki organizacyjne postępowań podatkowych oraz postępowań w zakresie wydania zaświadczenia o pomocy de minimis;
    7. podpisywania postanowień o wysokości kosztów postępowania, które obowiązana jest ponieść strona w związku z wykonaniem na jej wniosek kserokopii dokumentów bądź odmawiających stronie udostępnienia bądź wykonania kopii dokumentów;
    8. podpisywania pism celem pozyskania informacji w zakresie zawieranych transakcji i rozmiarów prowadzonej działalności oraz innych okoliczności związanych ze zbieraniem materiału dowodowego w ramach realizowanych zadań przez nadzorowaną komórkę organizacyjną;
    9. w związku z realizacją zadań w zakresie ustanawiania zastawów skarbowych do podpisywania:
      1. pism kierowanych do Ministerstwa Finansów, Centralnego Rejestru Zastawów Skarbowych o dokonaniu wpisu do rejestru zastawów skarbowych, bądź wykreśleniu zastawu skarbowego,
      2. pism informujących podatnika, płatnika, inkasenta, następcę prawnego lub osobę trzecią odpowiadającą za zaległości podatkowe o dokonaniu wpisu do rejestru zastawów skarbowych bądź wykreśleniu zastawu skarbowego,
      3. decyzji o odmowie dokonania wpisu do rejestru zastawów skarbowych,
      4. decyzji o wykreśleniu wpisu z rejestru zastawów skarbowych;
  2. podpisywania pism w zakresie przedstawienia stanowiska w imieniu wierzyciela – Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, za wyjątkiem kierowanych do syndyka, prokuratury i sądu;
  3. podpisywania tytułów wykonawczych w części zawierającej wniosek o wszczęcie egzekucji;
  4. podpisywania klauzuli o skierowanie tytułów wykonawczych do realizacji;
  5. podpisywania klauzuli wykonalności zarządzeń zabezpieczeń;
  6. podpisywania postanowień z zakresu egzekucji administracyjnej w sprawach - zwolnienia spod egzekucji, wyłączenia ruchomości spod egzekucji, rozpatrzenia zarzutów na postępowanie egzekucyjne, przywrócenia terminu, umorzenia, wstrzymania lub zawieszenia postępowania egzekucyjnego na wniosek zobowiązanego, umorzenia postępowania egzekucyjnego z powodu nieściągalności, wygaśnięcia obowiązku objętego tytułem wykonawczym oraz na żądanie wierzyciela;
  7. podpisywania obwieszczeń o sprzedaży z wolnej ręki;
  8. podpisywania zgody na likwidację ruchomości z zakresu majątkowej represji karnej;
  9. podpisywania decyzji o odmowie wypłaty oprocentowania;
  10. podpisywania rozliczeń związanych z obowiązkami tut. urzędu jako płatnika;
  11. podpisywania postanowień w sprawie zaliczenia wpłaty, nadpłaty, zwrotu podatku i ceł na poczet zaległych oraz bieżących zobowiązań podatkowych;
  12. podpisywania pism, zawiadomień, wezwań kierowanych do podatników, organizacji pożytku publicznego, innych organów podatkowych, organów egzekucyjnych, komorników sądowych;
  13. akceptacja kwot zgromadzonych na koncie „Wpływy do wyjaśnienia";
  14. podpisywania w zakresie zadań realizowanych poprzez nadzorowane komórki organizacyjne: zaświadczeń, odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli, sprawozdań, analiz oraz materiałów informacyjnych, poleceń wyjazdów służbowych;
  15. sprawowania zastępstwa w czasie nieobecności Naczelnika Urzędu oraz Pierwszego Zastępcy Naczelnika.
bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 13.07.2015 Data publikacji: 13.07.2015 13:51 Data ostatniej modyfikacji: 21.01.2021 17:01
Autor: Violetta Szczepankowska Osoba publikująca: Violetta Szczepankowska Osoba modyfikująca: Marta Kozłowska
Rejestr zmian