Uzyskanie ulgi podatkowej w spłacie zobowiązań

Uzyskanie ulgi podatkowej w spłacie zobowiązań

Należności podatkowe na wniosek podatnika mogą być umarzane lub ich spłata może być odraczana lub rozkładana na raty. Decyzja w sprawie udzielania ulgi ma charakter uznaniowy, co oznacza, że organ może, lecz nie musi jej udzielić.

Aby skorzystać z ulgi należy:

1. Złożyć wniosek wraz z załącznikami do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Świeciu o udzielenie ulgi w spłacie należności podatkowych (komplet dokumentów należy pobrać poniżej):
1) miejsce złożenia: Urząd Skarbowy w Świeciu, ul. 10 Lutego 16, 86-100 Świecie,
2) forma wniosku: papierowa lub elektroniczna za pośrednictwem platformy ePUAP,
3) we wniosku należy wskazać rodzaj wnioskowanej ulgi:
-umorzenie w całości lub w części wyłącznie zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej (przy czym umorzenie zaległości podatkowej powoduje również umorzenie odsetek za zwłokę w całości lub w części w takiej części, w jakiej została umorzona zaległość podatkowa) lub
-odroczenie terminu płatności podatku lub
-odroczenie zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek lub
-rozłożenie na raty zapłaty podatku lub
-rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej
4) ustawa Ordynacja podatkowa nie przewiduje możliwości umarzania zaległości podatkowych inkasentów i płatników,
5) we wniosku o rozłożenie na raty należy wskazać propozycje układową zobowiązania,
tj. terminy zapłaty i ilość rat,
6) we wniosku o odroczenie należy zaproponować datę terminu zapłaty,
7) wniosek należy uzasadnić sytuacją życiową, finansową, ekonomiczną i złożyć na nim podpis (w przypadku osób nieposiadających zdolności do czynności prawnych wniosek podpisuje ustawowy lub wyznaczony przedstawiciel, w przypadku osób niepełnoletnich wniosek podpisuje rodzic lub opiekun prawny).

2. Do wniosku należy dołączyć n/w dokumenty:
Formularz informacji dot. pomocy de minimis - jednorazowa amortyzacja:

5 - Formularz Informacji dot. pomocy de minimis (362,3 KB) 

F-019-1 - Oświadczenie o pomocy publicznej (170,8 KB) 

F-022-1 - Wniosek o wydanie zaświadcznia o pomocy de minimis w związku z dokonaniem jednorazowego odpisu amortyzacyjnego (197,9 KB)

F-023-1 - Oświadczenie przedsiębiorcy (190,9 KB)

Formularz informacji dot. pomocy de minimis w rolnictwie:

0 - Wniosek (69,5 KB)

1 - Formularz Informacji rolnictwo nr 12 poz. 810 (143,10 KB)

2 - Oświadczenie Forma Kategoria PKD (113,10 KB)

3- akt od 14.03.2019 oświadczenie o spełnieniu warunków od 14.03.2019 (86,8 KB)

4 - 20000 euro oświadczenie pomoc de minimis - limit 20000 (98,3 KB)

5 - Niezbędne dokumenty plus instrukcja (115,7 KB)

Wniosek o ulgę dla osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej:

0 - Niezbędne dokumenty (118,2 KB)

1 - Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań (209,4 KB)

2 - Oświadczenie majątkowe osób nieprowadzących-prowadzących działalność (218,2 KB)

3 - Oświadczenie ORD - HZ (301,2 KB)

Wniosek o ulgę dla osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą:

0 - Niezbędne dokumenty (118,2 KB)

1- Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań (209,4 KB)

2 - Oświadczenie majątkowe osób nieprowadzących-prowadzących działalność (241,0 KB)

3 - Oświadczenie ORD-HZ (187,5 KB)

5 - Formularz informacji dot. pomocy de minimis (416,0 KB)

Wniosek o ulgę dla spółek:

0 - Niezbędne dokumenty (118,2 KB)

1 - Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań (223,9 KB)

3 - Oświadczenie ORD-HZ (187,5 KB)

4 - Oświadczenie majątkowe osób prawnych (252,1 KB)

5 - Formularz informacji dot. pomocy de minimis (416,0 KB)

 

 

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 19.10.2018 Data publikacji: 22.10.2018 11:13 Data ostatniej modyfikacji: 03.04.2024 13:29
Autor: Stasiorowska Ewa Osoba publikująca: Edyta Muszyńska Osoba modyfikująca: Beata Kręciszewska