Od 1 stycznia 2018 r. mikroprzedsiębiorcy będą zobowiązani do elektronicznego prowadzenia ewidencji VAT (czyli rejestru sprzedaży i zakupów VAT) oraz przesyłania jej do resortu finansów jako Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT.
Czym jest JPK_VAT
JPK to zestaw informacji o operacjach gospodarczych przedsiębiorcy za dany okres, czyli rejestr sprzedaży i zakupów. Przesyła się go:
- co miesiąc, do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni,
- wyłącznie w wersji elektronicznej,
- w określonym układzie i formacie (schemat XML),
- podpisując profilem zaufanym e-PUAP lub podpisem certyfikowanym.
Sprawdź, czy jesteś mikroprzedsiębiorcą
Za mikroprzedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych:
- zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
- osiągnął roczny obrót do 2 milionów euro.
Gdzie szukać wskazówek
Na stronie www.jpk.mf.gov.pl, która znajduje się na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów, podatnicy znajdą m.in. bezpłatne i bezpieczne narzędzia do utworzenia i wysłania JPK_VAT, dowiedzą się – krok po kroku – jak przygotować, podpisać i przesłać gotowe pliki do administracji skarbowej.
Wsparcia udziela Krajowa Informacja Skarbowa pod nr tel.: 801 055 055 lub 22 330 03 30
Pomocy udzielać będą również pracownicy Urzędu Skarbowego w Świeciu:
Pan Mariusz Modrzyński, tel. (52) 33 24 449 do 453 wew. 208 oraz
Pani Joanna Turzyńska tel. (52) 33 24 449 do 453 wew. 209.