Skargi i wnioski

    Skargi i wnioski

    Skargi i wnioski

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Urzędzie Skarbowym w Chełmnie

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Dział VIII Skargi i wnioski ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

    Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

    • drogą pocztową na adres: Urząd Skarbowy w Chełmnie, ul. Grudziądzka 6, 86-200 Chełmno;
    • złożyć osobiście w komórce Wieloosobowego Stanowiskla Wsparcia Urzędu Skarbowego w Chełmnie przy ul. Grudziądzkiej 6 w dni robocze w godzinach urzędowania od 8.00 do 15.00 (w poniedziałki od godz. 15.00 do godz. 18.00 u pracowników pionu obsługi podatnika),
    • przesłać faksem pod nr 56 677 05 10,
    • przesłać pocztą elektroniczną na adres na adres: us.chelmno@mf.gov.pl;
    • przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą e-PUAP Urzędu Skarbowego w Chełmnie. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl (link otwiera okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach e-PUAP.

    Wymogi formalne

    Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1). Zasada ta dotyczy również wszelkiej innej korespondencji wpływającej do Urzędu Skarbowego w Chełmnie.

    W przypadku ustnego wniesienia skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Urzędu Skarbowego w Chełmnie, sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

    Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Urzędzie Skarbowym w Chełmnie

    Organy państwowe obowiązane są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach.

    Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków dokonują pracownicy komórki  Wieloosobowego Stanowiskla Wsparcia (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00) oraz pracownicy pionu obsługi podatnika (w poniedziałki od godz. 15.00 do godz. 18.00)

    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Chełmnie lub wyznaczony przez niego Zastępca, w sprawach skarg i wniosków przyjmuje osoby zainteresowane w każdą środę do godziny 17.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu w komórce Wieloosobowego Stanowiskla Wsparcia US.

    Klienci zainteresowani przyjęciem w sprawach skarg i wniosków w innych godzinach lub w innym dniu tygodnia mają możliwość ustalenia indywidualnego terminu spotkania za pośrednictwem komórki Wieloosobowego Stanowiskla Wsparcia Urzędu Skarbowego w Chełmnie, tel. 56 677 05 34.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 25.01.2018 Data publikacji: 25.01.2018 12:17 Data ostatniej modyfikacji: 03.01.2023 13:30
    Autor: IAS w Bydgoszczy Osoba publikująca: Anita Kruczkowska-Lassak Osoba modyfikująca: Katarzyna Orlikowska-Maliszewska
    Rejestr zmian