Skargi i wnioski

    Skargi i wnioski

    Skargi i wnioski

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Drugim Urzędzie Skarbowym w Toruniu


    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Dział VIII Skargi i wnioski ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.


    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

     

    Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

    • drogą pocztową na adres: Drugi Urząd Skarbowy w Toruniu, ul. Mazowiecka 63, 87-100 Toruń;
    • złożyć osobiście w Sekretariacie Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu przy ul. Mazowieckiej 63 w dni robocze w godzinach urzędowania od 8.00 do 15.00 (w poniedziałki od godz. 15.00 do godz. 18.00 u pracowników pionu obsługi podatnika),
    • przesłać faksem pod nr 56 664 78 20,
    • przesłać pocztą elektroniczną na adres na adres: 2us.torun@mf.gov.pl;
    • przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą e-PUAP Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl (link otwiera okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach e-PUAP.

    Wymogi formalne


    Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1). Zasada ta dotyczy również wszelkiej innej korespondencji wpływającej do Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu.


    W przypadku ustnego wniesienia skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu, sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

     

    Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Drugim Urzędzie Skarbowym w Toruniu

     

    Organy państwowe obowiązane są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach.

     

    Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków dokonują pracownicy komórki Sekretariat Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00) oraz pracownicy pionu obsługi podatnika (w poniedziałki od godz. 15.00 do godz. 18.00).


    Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu lub wyznaczony przez niego Zastępca, w sprawach skarg i wniosków przyjmuje osoby zainteresowane w każdą środę do godziny 17.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu w sekretariacie Urzędu.


    Klienci zainteresowani przyjęciem w sprawach skarg i wniosków w innych godzinach lub w innym dniu tygodnia mają możliwość ustalenia indywidualnego terminu spotkania za pośrednictwem sekretariatu Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu, tel. 56 664 77 77.

     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 03.04.2019 Data publikacji: 03.04.2019 12:45 Data ostatniej modyfikacji: 16.10.2020 14:55
    Autor: IAS Bydgoszcz Osoba publikująca: Kinga Błaszczyńska Osoba modyfikująca: Edyta Muszyńska
    Rejestr zmian